|
Moje Auto nr 8. sierpień 1998 str. nr. 33 |
Punkty od Lovato
Przed mniej więcej rokiem, zaczęliśmy pisać o
aktywatorach magnetycznych Multimag. Urządzenia są, jak sądzimy, warte poświęcenia
im miejsca na naszych łamach. Multimagi oszczędzają paliwo, zwiększają
moc silnika, redukują emisję szkodliwych spalin, rozbijają nagar.
Najwięcej w sprawie skuteczności działania tych urządzeń
mają do powiedzenia specjaliści praktycy, dysponujący wiedzą, doświadczeniem
i niezbędnymi urządzeniami diagnostycznymi. Sami również próbujemy na
"własnej skórze", sprawdzać jak działają, aczkolwiek wolimy
prezentować opinie innych.
Dotychczas
na temat Multimagów wypowiadali się min: Andrzej Kowalewski - mistrz
Polski w jazdach oszczędnościowych, Zbigniew Kołodziejczyk -
specjalista w zakresie: silników spalinowych, Bogdan Glowacki z "Auto
Sport", Piotr Zaleski z "Diesel Service", Krystian Witaszak i
Andrzej Rzepliński z "Trust International", Bronisław Pachołek i
Stefan Madaliński ze stacji Kontroli Pojazdów PZM, Lech Węglarski z firmy
"Mag", Zbigniew Domański z "Auto Gaz".
Na ostatnich Międzynarodowych Targach Motoryzacji w Poznaniu redakcję
zaproszono do stoiska firmy Lovato. Nie wtajemniczonych informujemy, że jest
to włoski, renomowany producent samochodowych instalacji zasilania gazem (LPG),
jeden z największych w Europie. Lovato istnieje od roku 1958. Dziś produkuje
rocznie 169 tysięcy kompletnych instalacji (bez zbiorników).
Zaproszenia skierował do nas inż. Zbigniew Domański na co
dzień współpracujący z Lovato. Inż.Domański przed kilkoma miesiącami
zaprezentował przedstawicielowi działanie aktywatorów magnetycznych. Firma
Lovato, po zapoznaniu się z wynikami testów i pełną dokumentacją Multimagów,
wyraziła zainteresowanie współpracą z producentem. W efekcie na MTM'98 na
instalacji gazowej Lovato w Fordzie Puma zostały umieszczone aktywatory
magnetyczne Multimag: dwa paliwa i jeden powietrza. Jak powiedział Diego
Lolato, reprezentujący w Poznaniu firmę Lovato, zasilanie gazowe zalecane
jest do wszystkich samochodów: benzynowych i diesli, również najnowocześniejszych
modeli z zaawansowanymi pod względem technicznym układami wtryskowymi. W
roku 1998 na rynki europejskie trafia również nowość Lovato: system
wtryskowy propan - butan, w którym gaz wpływa bezpośrednio do kolektora ssącego.
W Poznaniu Lovato zaprezentowała, oprócz Forda Puma z instalacją LPG
i Multimagami, jedyny na świecie motocyk na gaz ciekły pracujący w układzie
wtryskowym. Produkcja seryjna tego ekologicznego motocykla ruszyć na jeszcze
przed rokiem 2000.
A
co o Multimagach sadzi Diego Lolato ?
Firma Lovato specjalizuje się w produkcji instalacji zasilania LPG i
jest zainteresowana każdym nowym pomysłem, rozwiązaniem technicznym współpracującym
z produkowanymi u nas urządzeniami.
Sądzę,
że największym atutem Multimagów jest osiągnięcie przez samochód lepszej
dynamiki jazdy. W Fordzie Puma, z tym najnowszym systemem wtrysku gazu, spadek
mocy w czasie jazdy na gaz nie przekracza 2 - 3 procent. W normalnej
eksploatacji Multimagi sprawiają, że nie występuje nawet
ten minimalny spadek mocy
silnika.
Czy Lovato akceptuje montaż Multimagów w autoryzowanych stacjach
obsługi?
Nasz przedstawiciel w Polsce inż.Zbigniew Domański odpowiedzialny
jest za powodzenie inicjatywy i prawidłowy montaż aktywatorów. Mam nadzieję,
że dotychczasowe dobre doświadczenia zaowocuje w przyszłości.
Podpisy
pod zdjęciami :
Zbigniew
Domański (z Iewej ) i Diego Lolato na stoisku Lovato podczas Międzynarodowych
Targów Motoryzacji w Poznaniu.
Trzy
aktywatory magnetyczne na instalacji zasilania gazowego w Fordzie Puma.
Silnik
tego motocykla pracujący w układzie wtryskowym jest zasilany gazem ciekłym.
Testowy egzemplarz zaprezentowano w Poznaniu, seryjna
produkcja instalacji ma ruszyć przed rokiem 2000.