Kto udowodni, że Multimag nie działa, otrzyma
Postęp
ma swoją cenę. Od wielu miesięcy na tych tamach prezentujemy opinie
specjalistów testujących aktywatory magnetyczne Multimag. Są one,
nieskromnie mówiąc, rewelacyjne. Być może dlatego niektórzy fachowcy z
branży motoryzacyjnej, nie znający zasad działania urządzenia kwestionują
ich wiarygodność.
Zaproponowaliśmy
więc producentowi Multimagów grę va banque, przedstawiając twarde warunki
konkursu, jakiego dotychczas w branży motoryzacyjnej nie było.
Sto tysięcy nowych złotych,
czyli miliard starych, otrzyma ten, kto jako pierwszy wskaże samochód i
udowodni, że zainstalowane w nim aktywatory magnetyczne Multimag nie działają.
Wybierać można spośród wszystkich marek i typów aut, zasilanych benzyną,
ON lub LPG, począwszy od super sportowych jak: Lamborghini, Lotus, Ferrari,
Maserati, McLaren, Porsche, Chevrolet Corvette, Jaguar... etc. Poprzez
najnowsze modele Rolls-Royce'a, Rovera, Lincolna, Mercedesa, BMW, Volvo,
Toyoty, Hondy, Forda, Opla, Peugeota, Citroena, Audi, Mitsubishi, Fiata,
Daewoo... aż do starszych aut z zasilaniem gaźnikowym.
Nagrodę
wypłaci Międzynarodowe Centrum Aktywacji Magnetycznej "Ekocentrum"
za udowodnienie na podstawie badań na hamowni oraz w warunkach
eksploatacyjnych, że istnieje taki samochód, w którym aktywatory
magnetyczne Multimag (tylko te, a nie żadne inne) nie wpłyną korzystnie na:
wzrost mocy i dynamiki silnika, oszczędność paliwa, redukcję CO i HC, dłuższą
żywotność silnika, ochronę katalizatora. Do udziału w konkursie
zapraszamy naukowców i praktyków z instytutów silników spalinowych uczelni
technicznych, ośrodków badawczo-rozwojowych branży motoryzacyjnej,
laboratoriów badawczych wszystkich fabryk samochodów w Polsce, serwisów
mechaniki pojazdowej posiadających dobre warunki techniczne do
przeprowadzenia obiektywnych badań.
Warunki
uczestnictwa w konkursie:
1.
Samochód przeznaczony do badań będzie sprawny technicznie, a wszelkie
parametry silnika będą zgodne z zalecanymi przez producenta.
2.
Montażu aktywatorów Multimag w wybranym aucie dokonają przedstawiciele
B.K.M TRUST International i P.T.H. "AKRA".
3.
Badania będą prowadzone zgodnie z aktualnymi, międzynarodowymi przepisami,
w obecności specjalistów japońskich, szwedzkich i polskich, reprezentujących
M.C.A.M.
4.
Stanowisko badawcze oraz aparatura kontrolno-pomiarowa posiadać będzie
aktualne atesty i homologacje.
5. Warunki techniczne i organizacyjne badań będą uzgodnione na piśmie
pomiędzy M.C.A.M. "Ekocentrum" a jednostką lub osobami przystępującymi
do konkursu.
Uwaga!
Termin
nadsyłania zgłoszeń do udziału w konkursie upływa po 3 miesiącach od
dnia wydania niniejszego numeru "Mojego Auta".
Rozmowa
z mgr inż. Krystianem Witaszakiem dyrektorem Trust International
Dziękuję
za przyjęcie przez "Ekocentrum", którego pańska firma jest członkiem,
propozycji zorganizowania tak spektakularnego konkursu i postawienie na szali
miliarda starych złotych. To solidny argument, przemawiający do wyobraźni,
który stawia pańskich oponentów w niezręcznej sytuacji.
0
to właśnie chodzi, aby zamieszać w polskim piekiełku. Multimagi to dla
milionów kierowców oszczędności na paliwie, lepsza eksploatacja samochodu,
a dla nas wszystkich czyste powietrze. Mimo to, wielu pseudofachowców nie
chce wierzyć faktom, czyli wynikom pomiarów. Czasem jest to efekt
cywilizacyjnego opóźnienia, niechęci do tego czego się nie rozumie.
Tymczasem wpływ pola magnetycznego na paliwo jest udokumentowany nagrodami
Nobla.
Czy
mógłby pan powiedzieć, jakie są związki prac nagrodzonych Noblem z
propagowanymi przez pan urządzeniami?
Dwunastu
naukowców: Otto Stern w roku 1943, lsidor Isaac Rabi w roku 1944, Felix Bloch
i Edward Purcell w roku 1952, Willis Lamb i Polykarp Kusch w roku 1955,
Sin-Itero Tomonaga, Isaac Schwinger i Richard Feynman w roku 1965, Robert
B.Laughlin, Horst J.Stärmer, Daniel C.Tsui w roku 1998 otrzymali nagrody
Nobla za badanie wpływu pola magnetycznego na cząsteczki.
Aktualna teoria dotycząca wpływu pola magnetycznego na paliwa węglowodorowe
sugeruje, że przyłożone pole zwiększa powierzchnię cząsteczek węglowodorowych
i pomaga w dokładniejszym wymieszaniu cząsteczek powietrza, ułatwiając pełniejsze
spalanie w silniku.
Cząsteczki
węglowodorowe są duże i mają tendencję do łączenia się w długie łańcuchy.
W wyniku działania sił van der Waalsa łańcuchy te mają tendencję do
zwijania się w grupy. Grupy te dostają się do komory spalania silnika,
gdzie poddawane są działaniu ciśnienia, wysokiej temperatury i iskry.
Prowadzi to do wybuchu, który popycha stok tworząc ruch, Niestety, wszystkie
produkowane współcześnie silniki emitują w wyniku niepełnego spalania
znaczące ilości węglowodorów i innych toksycznych gazów.
W
paliwie przepływającym przez odpowiednie pole magnetyczne działanie sit van
der Waalsa zostaje przezwyciężone, powodując rozdzielenie grup i łańcuchów,
a w rezultacie zwiększenie powierzchni cząsteczek, powodujące dokładniejsze
wymieszanie z cząsteczkami tlenu. Zwiększenie powierzchni i lepsze
wymieszanie z cząsteczkami tlenu zapewnia pełniejsze spalanie paliwa. Pełniejsze
spalanie przekłada się na większą ilość energii, niższą emisję
substancji toksycznych oraz wyższą sprawność uzyskaną ze spalonego
paliwa.
Jakie
są korzyści w efekcie pełniejszego spalania paliwa?
Pełniejsze
spalanie paliwa zapewnia trzy podstawowe korzyści. Pierwszą jest
ograniczenie zużycia paliwa, drugą ograniczenie emisji spalin, a trzecią -
wyższa sprawność, Ograniczenie zużycia wynika z większej ilości energii
powstającej w wyniku pełniejszego spalania. Według amerykańskiej Agencji
Ochrony Środowiska EPA, toksyczne emisje w spalinach są wynikiem niepełnego
spalania. Wyniki prób różnego rodzaju urządzeń do magnetycznej obróbki
paliwa wskazują na możliwość obniżenia emisji spalin o 45 - 75 %
Dlaczego
więc fabrycznie nie montuje się tych urządzeń w samochodach ?
Na
początku lat 90. roczne zużycie paliwa przez silniki drogowe w USA wynosiło
ponad 134 miliardy galonów ( 507 miliardów litrów ).
Średnia cena galona wynosiła w 1991 roku 1,09 USD, co oznacza rocznie
ponad 146 mld USD przychodów ze sprzedaży paliwa. Udział rządu federalnego
w tych przychodach wynosi ponad 49 mld USD. Oprócz silników drogowych,
silniki nie drogowe zużywają rocznie około 135 miliardów galonów paliwa (
511 miliardów litrów ). Urządzenie ograniczające zużycie o 15 % spowodowałoby
zatem zmniejszenie rocznych przychodów o prawie 45 mld USD, a co za tym idzie
zmniejszenie wpływów z podatków o niemal 20 mld USD rocznie.
Rozmawiał
Tadeusz Gołąbek