![]() |
|
|
Moje Auto nr 1. styczeń 1998 str. nr. 60 |
Kropla draży skałę. Informacje na temat
skuteczności aktywatorów magnetycznych Multimag, testy eksploatacyjne,
wypowiedzi fachowców sprawiają, że coraz więcej kierowców instaluje te właśnie
magnetyzery w swoich samochodach. Oby tak dalej!
Multimagi
są urządzeniami oszczędzającymi paliwo oraz silnik. Zdaniem specjalistów ich
przydatność nie podlega dyskusji. Oto wypowiedzi dwóch fachowców, którzy swoim
doświadczeniem postanowili podzielić się z Czytelnikami.
Bogdan
Głowacki - właściciel sklepów AUTO-SPORT w Warszawie na ul. Łukowskiej 7a i
Miedzianej 11 - Dom Słowa
Polskiego.
Do
niedawna wydawało mi się, że ze względu na kilkuletnia działalność w sporcie
motoryzacyjnym i propagowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych, niewiele
rzeczy może mnie zaskoczyć. Zmieniłem zdanie, gdy kilka miesięcy temu w firmie
„Akra" założono komplet aktywatorów magnetycznych Multimag w Nissanie Sunny
2,0 Diesel. Wzrost dynamiki zauważyłem po około 300 km, silnik pracował bez
charakterystycznego dźwięku. Uruchamianie jest o wiele łatwiejsze, dochodzi do
tego 10 procentowy spadek zużycia
paliwa w oszczędnym z natury silniku wysokoprężnym.
Codziennie słyszę wiele pozytywnych opinii od
moich klientów na temat tych aktywatorów. Pod kreślają oni konkurencyjna cenę,
łatwość montażu i wysoka skuteczność działania. Zawodnicy sportów motorowych
stwierdzają wzrost dynamiki silnika przy przechodzeniu z obrotów niskich na
wysokie.
To niewielkie, bezprądowe i błyskawicznie
montowane urządzenie działa na napięcie powierzchniowe i lepkość paliwa, które
decydują o wielkości kropli paliwa przy rozpylaniu. „Pracuje" więc zawsze,
nawet w nowoczesnych silnikach w wtryskiem wielopunktowym. Wszystko to za
niewielka cenę, w stosunku do uzyskiwanych efektów.
Dzięki Multimagom magnetyczna obróbka paliw
uzyskała nowy impuls. Co najważniejsze, sprawdzają się one w codziennym
użytkowaniu nie tylko w „sterylnych" warunkach laboratorium badawczego.
- Jako
właściciel serwisu samochodowego specjalizującego się w naprawach wtryskowych
układów paliwowych diesla oraz benzynowych, z niedowierzaniem przyjąłem
pierwsza zaprezentowana ofertę na temat aktywatórw magnetycznych typu Multimag.
Uważałem, że po 15 latach praktyki na temat spalania wiem już wszystko.
Moje pierwsze myśli i niejasności skupiły się na
pytaniach: Co może Multimag spowodować w środowisku niemagnetycznym? Czy
rzeczywiście nastąpi zmniejszenie zużycia paliwa, zwiększenie mocy i spadek
emisji szkodliwych substancji w spalinach? Jeśli Multimag jest tak
rewelacyjny, to dlaczego producenci nie montują go na linii produkcyjnej?
Należę
jednak do ludzi bardzo ciekawych wszelkich nowości i dociekliwych w
wyjaśnianiu niezrozumiałych tematów. Dlatego na początek ostrożnie zakupiłem
jeden komplet tych magnetyzerów do swojego benzynowego Mercedesa 190E i
rozpocząłem testowanie „nowej rewelacji na rynku". Ponieważ zauważyłem
ewidentna poprawę pracy mojego silnika pomyślałem, że mam rozwiązany problem
prezentów noworocznych dla mojej zmotoryzowanej załogi i zakupiłem kolejnych
siedem kompletów Multimagów. Ciekawość załogi była tak wielka, że zgodziłem
się wydać prezenty przed czasem i jednego dnia pracownicy zamontowali je we
wszystkich swoich samochodach: Talbot 1,6 (gaźnik), dwóch Fiatach 126, Passat
1,9 (diesel), Golf 1,6 (turbo diesel), Golf 1,6 (diesel), Golf 1,6 (wtrysk
benzyna). Ja natomiast oczekiwałem na opinię równie sceptycznie nastawionej
załogi.
Moje obserwacje potwierdziły się: wszystkie
samochody maja takie same osiągi przy znacznie mniejszym wciśnięciu pedału
gazu.
To wyjaśnia dlaczego samochody z zamontowanymi
magnetyzerami typu Multimag mogą spalać mniej. Poprzez rozbicie czystek paliwa
następuje lepsze łączenie z cząstkami tlenu, ciśnienie pochodzące ze spalonych
gazów przy tej samej dawce paliwa, wzrasta przy tej samej dawce paliwa,
wzrasta moc jednostkowa, a mieszanka paliwowo-powietrzna spala się dokładniej,
ograniczając ilość niespalonych tlenków węgla i węglowodorów. Normalną reakcją
każdego kierowcy jest więc zmniejszenie nacisku na pedał gazu.
Dzisiaj zarówno ja, jak i moja załoga jesteśmy w
pełni przekonani o wysokiej skuteczności oraz ekonomicznych zaletach montażu
Multimagów w układach paliwowych. Uważamy, że jest to:
-
pozornie proste, ale bardzo precyzyjnie zaprojektowane urządzenie;
-
skuteczne w działaniu;
-
dziecinnie proste w montażu;
-
małe gabarytowo, ale dające duży efekt oszczędnościowy.