Samochody ciężarowe, autobusy, maszyny rolnicze


„Zgodnie z naszym stanowiskiem wyrażonym w piśmie z dnia 17.09.2001r. znak; PT/1872/01 o treści ,,w przypadku osiągnięcia oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie min. 10% dokonamy zakupu zestawu magnetyzerów” - informujemy, że zakupiliśmy w/w urządzenia.Wielomiesięczne badania eksploatacyjne i pomiary diagnostyczne pojazdów z urządzeniami MULTIMAG zamontowanymi na silniku MAN D-0826LOH17 o poj. skokowej 6871cm3 w autobusie miejskim SOLARIS URBINO 12 oraz na silniku SW-680 o poj. skokowej 11100 cm3 w autobusie miejskim JELCZ PR-120M potwierdziły spełnienie norm oszczędności paliwa:

multimag
   
Auta ciężarowe, spychacze, traktory, walce drogowe i inne maszyny robocze zasilane silnikami Diesla o dużych pojemnościach i mocach, pracują często przy wysokich obrotach silnika i dużych obciążeniach. Badania i praktyka wykazały, że w takich warunkach eksploatacyjnych – multimagi zapewniają największe oszczędności paliwa – w granicach 20 %. Wzrasta również moc silnika i zdecydowanie spada zadymienie
  • średnia oszczędność ON ok. 10.5%

  • średnia redukcja zadymienia ok. 58%

Nadmieniamy, że równolegle testowaliśmy 2 zestawy magnetyzerów innych producentów, lecz zdecydowanie najlepsze efekty oszczędnościowe wykazały magnetyzery MULTIMAG „.

(mgr inż. Marek Łukomski, upoważniony Zarządca Majątkiem, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe” TRANSKOM” Koziegłowy k/Poznania)

„Specjalizacją naszej firmy jest wykonywanie usług transportowych, robót ziemnych i prac wymagających stosowania maszyn i sprzętu budowlanego. Konserwacje, naprawy i remonty posiadanych urządzeń i pojazdów mechanicznych wykonujemy we własnym zapleczu warsztatowym. Od roku 1999 stosujemy aktywatory magnetyczne MULTIMAG, które zamontowaliśmy w dwóch pojazdach ciężarowych oraz w dwóch koparkach. Od m-ca kwietnia 2004r. stosujemy Multimagi w ładowarce gąsienicowej a od listopada 2004 r. w koparce samojezdnej K-406 A. Wszystkie wymienione pojazdy i maszyny robocze wyposażone są w silniki wysokoprężne.

Na podstawie kilkuletniej eksploatacji ww. pojazdów stwierdzamy znaczny spadek zużycia oleju napędowego, który nastąpił w wyniku zastosowania aktywatorów MULTIMAG na przewodach paliwowych oraz powietrznych. Rodzaj i typ pojazdów oraz uzyskaną oszczędność paliwa przedstawia tabela, która zawiera średnie wartości procentowe, uwzględniające prace pojazdów w rożnych warunkach technicznych i pogodowych.

Lp. Rodzaj - typ pojazdu Data montażu multimagów oszczędność paliwa (ON)
1 Wywrotka STEYR 1491 poj. 11.000 cm3 czerwiec 1999 10,6%
2 Samochód STAR 200 poj. 6500 cm3 czerwiec 1999 11,8%
3 Koparka samojezdna na STARZE 660 poj. 4500 cm3 czerwiec 1999 12,6%
4 Koparko - ładowarka BIAŁORUŚ D65 poj. 5000 cm3 czerwiec 1999 15,4%
5 Ładowarka gąsienicowa 600 C poj. 10.000 cm3 kwiecień 2004 9,2 %
6 Koparka samojezdna K - 406 A poj. 4000 cm3 listopad 2004 11,5%

W pierwszych godzinach pracy silników z zamocowanymi aktywatorami MULTIMAG zauważyliśmy znaczny spadek zadymienia oraz spokojniejszą (bardziej miękką) pracę silników. Stabilizacja i trwałe zmniejszenie zużycia paliwa (ON) nastąpiło po przepracowaniu przez silniki od 60 do 80 godzin z zamontowanymi aktywatorami. 
Pozytywnym zaskoczeniem dla doświadczonych mechaników samochodowych była ocena komory spalania silnika STAR 200 dokonana podczas naprawy tego silnika. Wysoki stopień czystości komory spalania, pozbawionej nagaru, upoważnia do stwierdzenia, że stosowanie aktywatorów magnetycznych MULTIMAG, ma dodatkowy korzystny wpływ na przedłużenie żywotności silników i urządzeń wtryskowych.”

trucks
Czysta komora spalania, pozbawiona nagaru, ma bardzo ważny wpływ na dłuższą żywotność silnika i urządzeń wtryskowych. Mniej przerw na naprawy to czysty zysk

(Grzegorz Mielczarek, Firma Usługowo - Handlowa MIELCZAREK, Zielona Góra)

„W miesiącu wrześniu 2004r zamontowaliśmy komplet aktywatorów Multimag (na paliwo FE oraz na wloty powietrza AE max) w samochodzie osobowym m-ki Mercedes SL 500. Wielomiesięczna, dokładna rejestracja zużycia paliwa wykazała spadek zużycia benzyny z 16 l/100km na 13,5 l/100km, co stanowi oszczędność 15,6%. Wyczuwalnie poprawiła się również elastyczność silnika. Zachęceni tymi wynikami postanowiliśmy sprawdzić działanie MULTIMAGÓW na samochodzie ciężarowym SCANIA 420 124 L.

trucks
Wymierne efekty uzyskane dzięki multimagom w samochodzie ciężarowym SCANIA 420 124 L, w pełni zadowoliły właściciela pojazdu

W dniu 02.11.2004r, został zamocowany zestaw aktywatorów Multimag zawierający:

  • dwa aktywatory paliwa typu FE
  • jeden aktywator paliwa typu TWIN FE
  • dwa trójkąty powietrzne typu TRUCK AIR (AE Tmax ) zgodnie z instrukcją i wytycznymi firmy BKM TRUST Int.

Badania zużycia paliwa wykonywane w różnych warunkach drogowych, klimatycznych i obciążeniowych wykazały średnią oszczędność ON w wysokości 10%, co stanowi bardzo korzystny efekt. Jesteśmy zadowoleni z uzyskanych oszczędności i możemy potwierdzić ich zgodność z informacjami zawartymi w materiałach reklamowych firmy BKM TRUST.”

(Zakład Produkcyjno-Usługowy i Handel Drewnem DREW-MAR, Jastrowie)

„W połowie miesiąca maja 2000r. zamontowałem zestaw aktywatorów magnetycznych Multimag na przewodzie paliwowym oraz powietrznym w samochodzie ciężarowym DAF 2100 o pojemności silnika 8250 cm3. Samochód mój nie posiada intercoolera, więc zestaw powietrzny multimagów AE Truck został założony przed i za turbosprężarką. Wyjątkowo duża oszczędność paliwa (ON), która wystąpiła po 2 miesiącach od założenia aktywatorów, zmusiła mnie do oceny w dłuższym okresie czasu. Samochód był eksploatowany w różnych warunkach atmosferycznych i przy różnych obciążeniach przewożonymi towarami. Po prawie 5 latach eksploatacji stwierdzam, że aktywatory Multimag spowodowały średni spadek zużycia oleju napędowego z 29,0 l/100 km na 25,5 l/100 km czyli o 12,07% Zmniejszyło się również zadymienie i poprawiła się elastyczność silnika.”

(Jacek Fila, właściciel Publiczny Transport Drogowy, Margonin)

Wielu rolników zamontowało multimagi w swoich traktorach. Po kilku miesiącach zakupili magnetyzery do innych maszyn rolniczych i do aut osobowych. Potwierdziło się twierdzenie jednego z naukowców, że dobry rolnik jest chyba najlepszym ekonomistą, gdyż jego zdaniem, tylko rolnik potrafi wyliczyć na pudełku zapałek, co się opłaca uprawiać, a co nie. Korzyści ze stosowania multimagów, ocenili z pewnością bardzo dokładnie.

Copyright by B.K.M. Trust International Poznan. Wszystkie prawa zastrzeżone.